-
9
Sep
Subiectul cel mai discutat şi cel mai controversat al ultimilor săptămâni îl reprezintă fără doar şi poate punerea în funcţiune a celui mai mare accelerator de particule, situat sub Alpi, la graniţa dintre Elveţia şi Franţa.
Certitudini:
- În data de 10 Septembrie 2008, adică mâine, Organizaţia Europeană pentru Cercetări Nucleare sau CERN, va porni sau va pune în funcţiune cel mai mare accelerator de particule construit vreodată.
- Protagoniştii acestui experiment sunt doi cercetători ruşi.
- Large Hadron Collider (LHC), denumirea ştiinţifică a acestui accelerator, este îngropat la 91 de metri sub Alpi şi are de 27 de kilometri şi înălţimea egală cu cea a unei clădiri de 12 etaje
- Cercetătorii speră să găsească astfel una dintre cele mai controversate particule, denumite şi bosonul Higgs, a carei legendă spune că ar fi o particulă instabilă numită şi “a lui Dumnezeu”. În realitate toţi cei care au studiat această particulă au facut-o fără să o fi văzut vreodata.
- Prin acest experiment se intenţionează studirea materiei şi anti-materiei.
Presupuneri şi supoziţii:
- Primul aspect este legat de faptul că se presupune că acest experiment reprezintă o maşină a timpului, dându-se astfel startul călătoriilor în timp.
- Se vor forma găuri negre microscopice, sau găuri de vierme. Otto Rossler afirmă că în maximum 4 ani, o singură astfel de gaură neagră ar putea creşte în dimensiune astfel încât să poată absorbi, „înghiţi”, întreg pământul.
- Acceleratorul va putea dezvălui şi câteva din misterele particulelor şi forţelor care au condus la naşterea Universului, şi chiar Big Bang-ul
Părerile sunt împărţite şi de o latură şi de alta, cercetători importanţi ajungând să se acuze reciproc de dragul apariţiilor în presă şi a dezvăluirilor extraordinare.
Einstein şi teoria relativităţii reprezintă un fenomen care în mod obsedant şi-a pus amprenta pe mintea omenirii fiind generatoarea unor fantezii de genul călătoriilor în timp. Din punctul meu de vedere Mihai Eminescu, poate cel mai mare geniu al naţiei române, a spus în lucrările sale toate aceste lucruri, inclusiv celebra teorie a relativităţii atribuită în totalitate lui Einstein. Eminescu descria aceste posibilităţi cu mult înaintea lui Einstein. Dar acesta este un alt subiect.
Privind strict obiectiv vedem şi în acest caz toate formele de intoxicare în masă. Sunt voci care afirmă ca este un experiment gândit şi demarat cu peste 50 de ani în urmă şi care în timp a costat peste 60 de miliarde de dolari, alte voci care spun că este un proiect demarat în 2003 şi care a costat aproape 6 miliarde de dolari.
Apoi este un experiment nuclear care are ca scop studierea particulelor şi a câtorva legi şi principii ale fizicii. De aici şi până la călătoriile în timp sau sfârşitul lumii este cale lungă. Sunt extrem de circumspect cu lucrurile care nu pot fi demonstrate. De exemplu, toata lumea afirmă că omul a călătorit în spaţiu şi a aselenizat. Tot ce am văzut la televizor a fost câte o navetă cu două mari propulsoare care o ajutau să se desprindă de sol şi să urce în spaţiu si apoi de desprindeau. Dar nimeni nu ne arată cum este posibil ca acelaşi proces să se poată repeta pe o altă planetă. De unde alte propulsoare, dacă singurele s-au desprins? La fel şi în cadrul acestui experiment se afirmă că se vor deschide găuri de vierme microscopice prin care se va putea călători în timp. Presupunând prin absurd că acest lucru ar fi realizabil urmare a acestui experiment, şi cineva ar călători în trecut, mă întreb cum se va putea întoarce acea persoană din nişte vremuri în care un astfel de accelerator nu există, de vreme ce abia acum a fost construit? Apoi dacă persoana respectivă rămâne în gaura de vierme cum controlează călătoria şi ce vede, mai ales că se afirmă că aceste găuri descompun particulele? Foarte multe întrebări de acelaşi gen, iar atenţia opiniei publice este deturnată de bombe jurnalistice precum sfârşitul lumii, maşina timpului, Big Bang, călătorii în timp.
Un alt aspect care mi se pare interesant dar nediscutat este legat de faptul că la Geneva primadonele sunt doi cercetători ruşi şi ei sunt contra-atacaţi de cercetători germani şi americani. Vi se pare un scenariu cunoscut? Repet, la câtă intoxicare există, un fenomen care apare în mod normal este paranoia. Deci?
Nu în ultimul rând mă întreb ce anume este atât de important de studiat şi de demonstrat prin acest experiment având în vedere că acceleratoare de particule, e drept mult mai mici , există şi funcţionează de foarte mult timp? Dimensiunile acestui accelerator gigant pot demonstra ce anume, în plus faţă de cercetările efectuate până acum cu alte acceleratoare?
Date fiind toate acestea, stau şi mă întreb:
Ce se urmăreşte de fapt cu acest experiment?
Vom afla măcar după ce el s-a produs?
- Published by james in: personale stiri
- If you like this blog please take a second from your precious time and subscribe to my rss feed!
48 Responses to “LARGE HADRON COLLINDER sau MASINA TIMPULUI”
September 9th, 2008 at 10:15 am
Sincer,mie imi este frica de acest experiment.
Ca niciodata nu poti fi sigur ce se mai poate intampla.
La partea cu aselenizatul pe luna,se poate sa fie un scenariu sau chiar un razboi.
Primu a fost Gagarin,al doilea Armstrong,insa cel recunoscut ca primul om,a fost Armostrong.
Cel putin asta gandesc eu la cei aproape 16 ani ai mei
.
Oricum,nu imi doresc sa mor,cel putin,nu acum
September 9th, 2008 at 10:18 am
@alecS
Ai o varsta superba. Si mie imi este ceva teama, dar fii sigur ca te vei bucura de frumusetile vietii zeci de ani dupa acest experiment. Multe lucruri nu se vor a fi recunoscute.
Multumesc de vizita si te mai astept.
o zi minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 10:22 am
Sunt de acord cu alecS,sincer si mie imi este teama.
Prin punerea in functiune a masinariei respective se pare ca s-ar declansa crearea de gauri negre, dupa aproximativ 4 ani (calcule)care ar putea ajunge la dimensiuni capabile sa inghita Pamantul,asa cum spui si tu.Prin urmare exista si risc.nu?
De ce naiba nu il luam in calcul?
Suntem inconstienti?
September 9th, 2008 at 10:29 am
http://www.youtube.com/watch?v=mrghOSQ3wNg
Eu nu inteleg ce vor?
September 9th, 2008 at 10:31 am
@papusica
Daca experimentele au mers intr-adevar atat de departe pana acum, exista si acest risc. E greu sa vorbesti la acest nivel, fara un minim de suport.
o zi minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 10:32 am
@steauadediamant
Ei spun ca ar fi cel mai mare salt din punct de vedere al descoperirilor de pana acum. S-ar deschide noi porti in domeniul stiintei.
o zi minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 10:33 am
…primele fractiuni de secunda de la aparitia universului….
Vai jms,am pojar de la stirea asta,am pojar pe tot corpul…
September 9th, 2008 at 10:41 am
@mirella
Pojar de nerabdare sau pojar de ingrijorare?
September 9th, 2008 at 10:44 am
Of,jms eruptii cutanate de teama.
Mie imi este frica ,ca dorm singurica.
Dar ce fac astia este criminal spunem shreck.
September 9th, 2008 at 10:49 am
@mirella
Nu esti singura. Cred ca se merge totusi un pic prea departe si prea repede pentru timpurile noastre. Eu inteleg ca pot exista mai multe timpuri in acelasi spatiu, dar totusi…
September 9th, 2008 at 10:56 am
Iti doresc o zi usoara!
September 9th, 2008 at 11:06 am
@papusica
asemenea iti doresc si eu.
o zi minunata si plina de iubire
September 9th, 2008 at 11:37 am
sunteti niste nenorociti si capabili de a distruge viata de pe terra va credeti dumnezeu chiar nu ganditi ar trebui cu voi la spanzuratoare ar trebui totii oamenii sa ne unim si sa nui lasam sa faca chiar ce vor cu noi cum fac si guvernele de altfel.nui lasa-ti sa distruga terra orice ar fi.
September 9th, 2008 at 11:44 am
@leontemarian
Si eu sunt de acord cu faptul ca de dragul stiintei nu trebuie sacrificat chiar totul inclusiv 6,5 miliarde de oameni.
Inteleg din tonul tau ca te adresai celor care sunt responsabili si nu mie personal…?
o zi minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 1:11 pm
dar dumneavoastra cine sunteti?
September 9th, 2008 at 1:32 pm
pai certatorii rusi or fi niste obsedati de media si vor sa fie cunoscuti.:))Ce desteapta sunt:))
September 9th, 2008 at 2:04 pm
@Vreau
E si asta un punct de vedere, dar cred ca lucrurile sunt mult mai profunde. De pilda, de ce scot abia acum cand este pea tarziu, pe piata acest experiment? El este cunoscut de ani buni, dar nu s-a spus nimic. De ce? Le era teama ca va fi oprit?
o zi minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 2:34 pm
probabil
September 9th, 2008 at 4:41 pm
Se spune ca Dumnezeu rade cand omul isi face planuri!Experimentul poate ca a si avut loc, poti sa gandesti orice,rasa umana se autodistruge din prea multa curiozitate!La experiment participa si 30 specialisti romani!
Un astfel de subiect este unic si aproape imposibil de demonstrat!
Manipularea maselor va suna cunoscut?
September 9th, 2008 at 5:20 pm
@Sorin
Stii ca si eu m-am gandit ca este foarte posibil experimentul sa fi avut loc deja si ei sa il anunte ca va avea loc?
Nu ar fi surpinzator.
September 9th, 2008 at 11:14 pm
bun! am citit si pot afirma: nu cunosc fizica (lucrez in alt domeniu) si as dori sa stiu un lucru elementar pentru unii, poate: ce are a face, fratilor, Big Beng-ul de maine cu gaura neagra?? Explozia va avea loc la 100m adancime in Pamant!. Gaurile negre – din cate stiu eu – se gasesc in Cosmos… Ce treaba are una cu alta?? Sau sunt io intr-o bujie?? Ca si cum ai confunda una cu…Prefectura! Sincer?? Chiar nu inteleg. Ma depaseste…Poate imi explica si mie cineva!
September 9th, 2008 at 11:17 pm
@miss
Eu nici atat nu le am cu fizica. Dar am inteles ca in procesul de ciocnire al particulelor din experimentul de maine datorita fortei de ciocnire se pot forma gauri negre microscopice. Unii cercetatori afirma ca vor fi atat de mici incat se vor stinge de la sine, altii dimpotriva ca vor inghiti si vor creste si in maximum 4 ani vor inchiti tot pamantul. Cam asa am inteles eu.
Bine ai venit si o seara minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 11:44 pm
si mie imi este tare frica si am doar 13 ani nu vreau sa mor
September 9th, 2008 at 11:48 pm
@wEIL
Nu se va intampla asa ceva. Stai linistit. Te vei bucura zeci de ani de aici incolo de frumusetile vietii pe care ti-o vei construi.
o seara minunata iti doresc
September 9th, 2008 at 11:54 pm
pai si unde se creaza aceste gauri negre? in Cosmos? pai, Cosmosul e Cosmos, iar Pamantul e Pamnt? de la 100 m adancime in pamant…ce treaba are cu Cosmosul??
September 9th, 2008 at 11:57 pm
@miss
Nu gaurile negre se formeaza si pe pamant si in pamant. Sau cel putin asa se spune.
September 10th, 2008 at 12:00 am
pai daca tot se discuta de cei 4 ani, va rog sa intrati si sa cititi aici, sa fie oare o coincidenta?
http://stiri.kappa.ro/magazin-monden/sfarsitul-lumii-vine-in-2012/stire_123274.html
tuturor ne este frica, nici un experiment nu a adus ceva bun si simtim asta pe pielea noastra in fiecare zi. nici acum nu aduce vreo bucurie.
ce ma doare… ma doare ca ai nostrii copii nu se bucura de viata asa cum ar trebui, nu traiesc copilaria aceea de basm.
de ce oare nu putem trai linistiti, sa avem toti tot ce ne trebuie, sa nu mai traim ca niste haite, ca in jungla
eu ma uit la copilul meu ce doarme ca un inger si mi se sfasie sufletul, parca as avea o gheara infita in piept. oare de ce nu putem avea o viata linistita? milioane de copii dorm linistiti in speranta ca maine se trezesc si vad lumina soarelui. de ce ucidem suflete nevinovate? sa demonstram ce? cat suntem de destepti? ca invartim moleculele cu polonicul? si ne scarpinam in gauri? sa ma ierte Dumnezeu, dar a dat viata unei creaturi ce mai bine nu exista. eram mai mandra sa fi fost o broasca raioasa
sper sa ne vedem sanatosi
September 10th, 2008 at 12:05 am
@Camelia
Nu cred ca se pot suprapune momentele. Dar daca maya are dreptate atunci poate ca e mai mult decat coincidenta.
Oricum ce nu inteleg eu este utopia asta, sa crezi ca poti demonstra ceva cand nu mai ai cui.
Oamenii sunt fiinte minunate dar uneori sunt manate de niste dorinte de nainteles.
o noapte minunata si fara ganduri negre iti doresc.
September 10th, 2008 at 12:22 am
sper ca maya sa nu aiba dreptate, desi se pare ca au avut mereu. am intrat intr-o gaura neagra… imi este teama, mai ales dupa ce am vazut proiectul, am vazut la ce au lucrat minunatii aceea atata timp… eu cred ca bine n-o sa ne fie, nu stiu, dar senzatia ce mi-o dau astia este de sfarsit. imi doresc sa nu am dreptate, dar simt ca bine nu o sa fie.
offf cat priveste minunatia oamenilor… zau ca acum mai bine tac
September 10th, 2008 at 12:40 am
@camelia
Lasa ca o sa fie bine. Nu poate fi sfarsitul lumii acum.
Mai sunt multe de facut. Trebuie sa ne crestem copii.
o seara minunata iti doresc
September 10th, 2008 at 1:13 am
si tie james
hai cuscre poate facem si nunta si mai tarziu botezul si tot asa. il botezam si pe Don Juan.
September 10th, 2008 at 1:14 am
daca vreti sa aflatzi mai multe cititzi cartea “ingeri si demoni” ;;) exact acelash lucru il explica , si e continuat cu o poveste foarte interesant
sper ca nu am fakut reclama
fortza poli timisoara
September 10th, 2008 at 3:47 am
@alecS: Gagarin a fost primul om care a zburat in spatiul cosmic. Insa el nu a apucat sa ajunga pe luna precum Amstrong.
@camelia: ai vazut proiectul? Si mai exact ce ai vazut? Niste conducte, ca astea de apa si gaz metan?
Niciun experiment nu a adus nimic bun? Adica atatea si atatea inventii pe care le folosesti zi de zi sunt un lucru rau. Preferai sa dai la sapa in continuare? Sa stii ca din fericire datorita evolutiei, sclavia si dictatura au cam disparut si poti sa faci aproape orice iti doresti, inclusiv sa dai la sapa. Nu te opreste nimeni. N-or fi toate inventiile bune (E-urile din alimente, masinile care polueaza), dar sa nu exageram. Scuze ca sunt asa de dur, dar nu ma pot abtine cand vad asemenea afirmatii.
Barem daca era ceva in genul lui Cabral – daca vine sfarsitul lumii peste cateva zile vei fi multumit de ce ai facut pana atunci sau nu? Vei muri implinit/fericit?
Revenind la subiectul principal. Calatorii in timp? Gauri negre? De unde le scoateti pe astea fratilor? Poate ca o calatorie in timp o fi posibila, insa doar pentru particule foarte mici, nu armate intregi de oameni. Plus ca nu exista calatorie in timp in sensul clasic, ci calatorie intr-un univers paralel. Istoria nu se poate schimba. Cel putin asa sustine fizica cuantica la ora actuala.
Bineinteles ca ne putem imagina tot felul de minuni, eventual sa scriem carti sau sa producem filme SF, dar atata timp cat nu venim cu ceva rational, demonstrabil macar teoretic, daca nu practic, cred ca mai bine terminam cu fanteziile astea. Altfel o dam pe OTVisme.
September 10th, 2008 at 9:15 am
@Poli.
Voi cauta cartea sa o citesc. Stii si cine a scris-o?
o zi minunata iti doresc
September 10th, 2008 at 9:17 am
@Cristian
Pot fi si OTVisme, poate extrem de bine sa fie si SF. Important este ca se va produce astazi la ora 10 si iarasi important este ca vorbim de cel mai mare eveniment in acest sens.
o zi minunata iti doresc
September 10th, 2008 at 6:56 pm
nu stiu de ce va framantati atata… oricum cu o moarte suntem datori (in cel mai rau caz):P:D
parerea mea este ca este necesar acest experiment, consecintele “rele”s-ar putea sa-l aflam peste miliarde de ani …
in rest, peace tuturor!!
September 10th, 2008 at 10:18 pm
@Xtreme
Este foarte probabil sa ai dreptate. Insa si ei puteau sa pregateasca mai din vreme lumea in privinta acestui experiment.
o seara minunata si bine ai venit.
September 10th, 2008 at 10:57 pm
Cristian, da, este adevarat ca multe din experimente ne usureaza munca si la fel de adevarat ca multe ne scurteaza viata, asa ca… nu stiu cat adevar si cata minciuna sau fantezie este in ceea ce am scris. Hai sa nu ne mai atacam, eu ma gandesc, ca si mama, asa cum o fac multe ca mine, ma gandesc la puiul meu mic, la copilaria lui si la inventiile ca si : telefonul, pc-ul, tv-ul, acele E-uri etc; ma gandesc la poluare, la stratul de ozon si Doamne la cate ma mai gandesc. Ma gandesc la mostenirea ce-o lasam copiilor nostrii, iar aceasta mostenire se numeste PAMANT si cat o sa mai poata produce, cat o sa ne mai suporte? Ma gandesc la cutremure, la schimbarile de clima…
nu cred ca are rost sa mai insir pe aici.
sigur, vrem sa avansam, normal, desi, multi inca se mai cocoseaza cu sapa si ma gandesc la ce naiba or mai fi inventat utilajele pt agricultura daca taranul nu si le permite.
sigur ca vrem sa stim, sa avem toata tehnologia necesara pt a ne usura orice munca, dar tare imi este dor de copilaria mea, cand ma urcam in copaci si mancam fructe sanatoase fara sa fie stropite cu tot felul de prafuri, cand rosia era cat doua mere ca mancai din una de te saturai… cate si mai cate.
am terminat
imi este teama de orice se intampla pe aceasta planeta atata timp cat EXIST, cat Exista Copilul meu si daca ne ajuta Dumnezeu – COPII COPIILOR NOSTRII daca nu o s-o distrugem noi
parerea mea
September 10th, 2008 at 11:03 pm
@Camelia
Ai perfecta dreptate. Bunica mea avea o vorba: Eu mi-am traait traiul mi-am mancat malaiul, dar tu esti copil, ai toata viata inainte.
Asa este. Noi traim pentru copii nostri.
o seara minunata iti doresc
September 11th, 2008 at 4:16 pm
ba fratilor noi ne bagam in pamant cu mana noastra (doar suntem oameni destepti) noi ca vrem sa ne aratam unii altora cat IQ avem unu mai mult ca altu nu sa ducem o viata linistita de cat cu ce avem pana akum tehnologie etc. vrem mai mult vrem viata vesnica?
O sa avem viata mult mai scurta cu astfel de experimente doar stiti bine cate experimente se fac….si se vad cu ochiul liber malformatii,boli ce nu avem tratamente etc. asa se cunoaste specia asta rara OMUL .
Noi sa fim sanatosi si restul o sa vedem ce o sa se intample
daca va place sa vb despre astfel de cazuri intrati pe id laurentziugogo
September 11th, 2008 at 4:17 pm
o zii linistita
September 11th, 2008 at 4:28 pm
@l@urentiu
Un comentariu perfect adevarat. Din nefericire chestiunile de orgoliu, chiar si cele in care ne luam la intrecere cu Dumnezeu – primeaza.
Bine ai venit si multumesc frumos de vizita.
o zi minunata iti doresc
September 11th, 2008 at 11:05 pm
asa este, dar suntem mititei si nu ne baga nimeni in seama.
o noapte minunata
September 11th, 2008 at 11:50 pm
@camelia
Asa mititei, ce avem sa nu ne bagam singuri in seama?
o seara minunata va doresc
September 16th, 2008 at 4:08 am
Inca o chestie oarecum pe langa subiect. Teoria relativitatii nu ii apartine in intregime lui Einstein. El doar a venit cu o interpretare pentru ecuatiile lui Lorentz. Dupa cum spunea si Newton, s-a sprijinit pe umerii gigantilor dinaintea lui.
September 16th, 2008 at 9:56 am
@Cristian
Asta stiam. Chiar si pe ecuatiile si scrierile lui Eminescu s-a bazat…
September 16th, 2008 at 9:58 am
@Cristian
Cristi, nici daca pun link-ul direct, tot nu pot intra la tine. Sincer nu stiu de ce. O sa incerc. Sigur te pot vizita altii acum…?
September 17th, 2008 at 4:32 pm
Huh? Care link direct? Eu n-am site, blog sau alte minuni
Plus ca … http://www.unc.edu/depts/jomc/academics/dri/idog.jpg
Leave a reply